16.04.2020
0 0

Світ змінюється! Ми змінюємося! Але тільки одне непохитне – тернистий шлях до знань…

Анохіна Наталія Іванівна,
Пінчук Ольга Ігорівна,
Солонцова Олена Володимирівна, 
викладачі ДНЗ «Мелітопольський БЦПТО»

 

Вже  більше місяця триває карантин, і здобувачі освіти  ДНЗ «Мелітопольський багатопрофільний центр професійно-технічної освіти» знаходяться у полоні своїх домівок. Та чи був це привод для припинення освітнього процесу? Звичайно, що ні. Деякі з нас навіть не замислювалися, що настане час, коли вони стануть учасниками дистанційного навчання. Зараз людство має величезні ресурси для розв’язання такої проблеми, але й більше навантаження лягає на викладачів. Їм доводиться і самим дистанційно вивчати онлайн сервіси, Інтернет ресурси і дистанційно навчати своїх вихованців.

Педагогічні працівники ДНЗ «Мелітопольський БЦПТО» на своїх уроках чи заняттях використовували сучасні інформаційні та телекомунікаційні технології – онлайн тестування, інтерактивні онлайн вправи, спілкування у соціальних мережах, месенджерах та електронній пошті, хмарні сервіси тощо. І це є впровадженням технологій дистанційного навчання, тому педагогам легше справитися з ситуацією, яка склалася в системі освіти у зв’язку з запровадженням карантину. 

Вивчаючи практики он-лайн платформ, для організації дистанційної освіти викладачі ДНЗ «Мелітопольський БЦПТО» розмістили онлайн розклад на сайті нашого Центру та створили Google Classroom. Здобувачі освіти мають змогу ознайомитися з завданнями, які викладачі старанно підбирають для них, а також працювати в Google Classroom, який є інтерактивним онлайн-середовищем. В ньому можна виконувати звичні навчальні завдання та надавати матеріали уроків у різноманітних формах. 

Організувати дистанційне навчання виявилось не важко, але результативно. Не таємниця, що покоління Z – це діти, залежні від соціальної мережі, тому виконувати домашнє завдання за комп’ютером їм цікавіше, ніж в зошиті. Викладач, перевіряючи роботу, має оцінити її та прокоментувати результати оцінювання. Такий варіант передбачає виконання здобувачами освіти домашнього завдання з зацікавленістю, отримуючи оцінку ще до наступного уроку та маючи змогу виправити свої помилки.

Позитивних моментів використання Google Classroom для організації навчання багато:

  • ресурси дистанційного курсу завжди доступні, їх можна поновлювати і використовувати не один рік;
  • виконання домашнього завдання є більш цікавим, ефективним і зручним;
  • зберігаються результати діяльності здобувачів освіти;
  • заощаджується час при тестуванні порівняно з паперовим варіантом;
  • під час карантину є можливість консультування і оцінювання здобувача освіти.

Після закінчення карантину необхідно буде з’ясувати, чи добре здобувачі освіти засвоїли матеріал дистанційно та чи не виникло прогалин в знаннях.

Викладачі творчо підійшли до організації освітнього процесу, використовуючи різноманітні форми та методи роботи. Звісно, що це щоденна копітка праця, яка займає дуже багато часу – розробка уроків, перевірка робіт, надання он-лайн консультування кожному, хто цього потребує. Виявилося, що дуже важко перевіряти роботи по фото та скріншотах, бо таким чином нелегко виправляти помилки, тоді на допомогу приходить он-лайн тестування. Важко прийшлося і нашим здобувачам освіти, бо їм доводиться набагато більше працювати самостійно, опановуючи навчальний матеріал. Вони сумують за спілкуванням з одногрупниками, за веселими перервами, де можна було б побешкетувати. Деколи погано та повільно працює Інтернет, що інколи додає проблем при виконанні завдань.  Але наші діти не засмучуються, дивлячись «Всеукраїнську школу онлайн» по телебаченню та опановуючи загальноосвітні предмети для 10-11 класів. Це зовсім новий спосіб навчання і для них, та ми прийняли цей виклик і обов’язково впораємося з цим.

За цей період навчання хочеться відзначити наполегливих дітей, які плідно та старанно здобувають нові знання.

Звичайно, допомогли в організації освітнього процесу і майстри виробничого навчання. Саме вони постійно контролюють виконання вихованцями онлайн уроків, знаходяться у тісній співпраці з викладачами і, звісно, з батьками, спілкуючись з ними також дистанційно у групах Viber. Та все ж всі сумують за живим, реальним спілкуванням, бо харизму викладача та майстра виробничого навчання не можна, на жаль, передати віртуально.

Наш педагогічний колектив – справжня дружна родина, в якій допомагають один одному, та все ж ми повинні пам’ятати, про що говорить китайська мудрість: «Вчителі лише відкривають двері. Входиш ти сам!».